Een jaar van winnaars en verliezers
Monitor 2020 – De markt
Klanten vinden op verschillende manieren hun weg naar een boek. De coronamaatregelen hebben deze verschillende klantreizen beïnvloed. In het najaar van 2020 heeft onderzoeksbureau GfK de ‘coronaklantreis’ van de boekenkoper uitgebreid kwalitatief en kwantitatief onderzocht. Het onderstaande dashboard visualiseert de resultaten van die onderzoeken. De zes klantreizen worden één voor een behandeld met de belangrijkste kenmerken en de invloed van corona.
Bovendien kunt u hier een overzicht vinden van de belangrijkste resultaten uit GfK-consumentenonderzoek naar de invloed van corona op lees-, koop- en leengedrag. Rechts, onder lees meer, kunt u de onderzoeken vinden waarop onderstaand dashboard is gebaseerd.
De data in dit overzicht zijn afkomstig uit GfK-consumentenonderzoek naar de boekensector. Bekijk de volledige onderzoeken van GfK hier:
Monitor 2020 – De markt
Een overzicht van recent consumentenonderzoek
Wekelijkse update van de marktcijfers
Een overzicht van 2021 tot nu toe