Boekenweek 2022

21-04-2022 / update: 28-04-2022 / update: 12-05-2022

De Boekenweek 2022 zit er op. Als toevoeging aan de weekmonitor presenteren KVB Boekwerk en Stichting CPNB een vergelijking tussen de afzet- en omzetcijfers voor de Boekenweek 2021 en 2022. Op 21 april 2022 zijn de afzetcijfers gepubliceerd. Op 28 april 2022 zijn de omzetcijfers toegevoegd aan het einde van het dashboard (pagina 5 en 6).

Tijdens de campagne zien we voor het eerst in vier jaar een afzetstijging ten opzichte van het voorgaande jaar bij het offline verkoopkanaal.

In 2021 startte de Boekenweek wegens de coronamaatregelen op 29 mei (week 21), vier weken na de heropening van fysieke boekwinkels in april. Ook in 2022 ging de Boekenweek op een ander moment dan ‘normaal’ van start, namelijk op 9 april (week 14). De fysieke boekwinkels heropenden in 2022 in week 2.

In aanvulling op de marktcijfers presenteert Stichting CPNB in mei de resultaten van een consumentenonderzoek over de Boekenweek 2022.

Dashboard Boekenweek 2022

Ook interessant voor u

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken. Onze cookies

Cookie instellingen

Via de cookie instellingen kunt u uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken.

NoodzakelijkNoodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

StatistiekenStatistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

VoorkeurenVoorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.

MarketingMarketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.

Niet-geclassificeerdNiet-geclassificeerde cookies zijn cookies die we nog aan het classificeren zijn, samen met de aanbieders van afzonderlijke cookies.