Toolkit: boekverkoop tijdens de coronacrisis
Download hieronder de coronatoolkit met praktisch toepasbare tips en suggesties:
Wat kun je doen?
De coronacrisis creëerde het afgelopen jaar voor iedereen een nieuwe werkelijkheid, ook voor de boekhandel. Winkelbezoek werd minder vanzelfsprekend, spontane aankopen namen af en ieder moment kunnen weer beperkingen als een (regionale) lockdown worden aangekondigd.
De situatie zal niet snel normaliseren en een recessie is zeer waarschijnlijk. Om daar nóg gerichter op te kunnen reageren liet SMB/KVB Boekwerk een groot kwalitatief en verdiepend onderzoek doen naar het gedrag van de boekkoper tijdens de afgelopen maanden. Voor het eerst is de boekkoper zelf aan het woord en dat levert relevante inzichten op. Welke behoeften zijn er? Hoe oriënteert men zich? Wanneer en hoe beslist men een boek te kopen? En waar wordt dat dan uiteindelijk gekocht?
In deze brochure lees je de belangrijkste conclusies uit het onderzoek, kort en bondig. Maar je vindt er bovenal veel praktisch toepasbare tips en suggesties, ontwikkeld met en door een panel van boekhandelaren en onderzoeksinstituut GfK.