Such Tweet Sorrow

21-10-2017

Innovatieproject uit scan Digitale Literatuur

http://wearemudlark.com/projects/such-tweet-sorrow/

social media – berichten en video’s
Engels

uitvoering Mudlark, acteurs Royal Shakespeare Company

Verenigd Koninkrijk, 2010

Inhoud
Shakespeare’s Romeo & Juliet uitgevoerd op social media, waaronder Facebook, Twitter, YouTube en het multiplayernetwerk van Call of Duty. Such Tweet Sorrow werd uitgevoerd in vijf weken, alsof het zich in realtime voltrok.

Makers
Cross Platform Production Company Mudlark bedacht het idee en voerde het uit in samenwerking met de Royal Shakespeare Company (RSC), die zes acteurs aandroeg om de rollen online te spelen. Arts Council England dekte de kosten van RSC en omroep Channel 4 de kosten van Mudlark.

Achtergrond
Doordat het theaterstuk zich realtime voltrok kreeg het stuk leven, en kwam het heel dichtbij de toeschouwers. Hierdoor bereikte het eeuwenoude stuk een nieuw publiek.

Resultaat
Een verzameling social media-berichten en -video’s over een periode van vijf weken, met een bereik van meer dan 100.000 mensen.

Kenmerken [uitleg]
verhaalstrategie: lineair
vorm: social media
financiering: Cultuurfonds

Meer
http://wearemudlark.com/projects/derby-2061/ Een ander literair project van Mudlark
https://www.instagram.com/heyharryheymatilda/ Een roman verteld via Instagram.